Az „agy fehér kenyerének” tartja egy angol egyetemi oktató a népszer? keres?t és az online lexikont, ezért az els?sök nem használhatják ?ket.
Már többször szóba került nálunk is: úgy t?nik, az oktatásban – legalábbis azokban az országokban, ahol már nem okoz gondot a diákok számára az internet-hozzáférés – mind komolyabb problémát okoz a tanároknak, hogy a világháló bizonyos kitüntetett oldalai számítanak a tanulók els? számú információforrásának.
Nemrég írtunk arról, hogy egy seattle-i iskolában a helyi könyvtáros gyakorlatilag letiltotta a diákokat a Wikipediáról, s most egy újabb hasonló ügy járta be a sajtót, mivel Tara Brabazon, az angol Brightoni Egyetem Média Tanszékén hasonló korlátozásokat vezetett be az els? évfolyamos hallgatók számára.
Ám miel?tt cenzúra alkalmazása és vaskalaposság miatt azonnal elítélnénk az egyetemi oktatót, érdemes közelebbr?l szemügyre venni az érveit, melyekkel alátámasztja azt, hogy egy valóban létez? problémát igyekszik a maga módján kezelni. Tara Brabazon a Timesnak adott nyilatkozatában a következ?ket mondta: „Én ezt a fajta [az internet kritikátlan használatát] oktatási módszert »Google Egyetemnek« hívom. A Google egyszer? válaszokat kínál bonyolult kérdésekre.” Az oktató véleménye szerint a hallgatók nem tudják megkülönböztetni, hogy mikor olvasnak megbízható, alapos, érvényes megállapításokat tartalmazó forrást, s mikor akadnak rá felszínes, megbízhatatlan információkra. Mint szemléletesen megfogalmazta véleményét: a Google olyan, mint a gyorsan laktató kaják, amelyeknek viszont roppant alacsony a tápértéke. Brabazon úgy véli, ahhoz, hogy a diákok „egészségesen és megfelel?en” táplálkozzanak szellemileg is, rá kell ?ket szoktatni és nevelni a kritikus gondolkozásra, meg kell ismertetni ?ket az internetes tartalmak elemz?, értékel? szemléletével, s t?zzel-vassal küzdeni kell a kopipészt ellen.
Teljes cikk: http://itcafe.hu/hir/google_wikipedia_tiltas.html |